Against Me! till Debaser Slussen 11 November.

Som jag hoppades på i ett tidigare inlägg så kommer nu äntligen Against Me! till Stockholm. I november spelar de på Debaser Slussen tillsammans med brittiska Crazy Arm (http://www.myspace.com/crazyarm) som agerar förband. Favorit i repris från spelningen i samma lokal från 2007? Nu kommer Against Me! med ett nytt album i bagaget, som förhoppningsvis gör sig bättre live än på skiva, men framförallt hoppas jag få höra alla gamla klassiker som jag nött rejält genom åren.


Tom Gabel, Alf och nye trummisen George Rebelo.

Det ser ut att bli en riktigt bra konserthöst. Tidigare har jag skrivit om att The Gaslight Anthem spelar på Debaser Slussen (nu flyttat till Debaser Medis) i slutet av oktober. För den spelningen är nu två förband utannonserade. The Sharks (UK) och Chuck Ragan (från Hot Water Music) som då förmodligen gör ett akustiskt set av sin punkiga country/folk.

Och när sedan vintern börjar bita i december så blir det till att avnjuta The Tallest Man On Earth på Södra Teatern. Good times!

Kommentarer
Postat av: Eric

Inte fel. Men jag såg dom på Malmöfestivalen så kanske hoppar över debaser, satsa på gaslight ist. Det var faktiskt bra i Malmö, känns dock jäääävligt lustigt när "teenage anarchist" får mest respons. Fick förmodligen Tinnitus med, men är det nån gång det är värt att få tinnitus är det väl på AM! konsert=) Ska bli riktigt kul med Chuck Ragan innan Gaslight med.

2010-09-10 @ 15:05:41
Postat av: David

Ja, jag hörde att "teenage anarchist" spelas på radion och grejer. Skumt att gå på AM! konsert och höra den låten få mest respons från publiken.



Det finns en del låtar som de aldrig spelat på nån av konserterna jag varit på, som jag verkligen vill se. Men som man förmodligen kan glömma.. tänker på "those anarcho punx", "disco before the breakdown", "tonight we're gonna give it 35%" osv..



men kul ska det bli i alla fall!

2010-09-11 @ 15:11:38
URL: http://goddontmakenotrash.blogg.se/
Postat av: Eric

ajaj har du aldrig hört thos anarcho punx? det var väl på roskilde 07 jag hörde den då, det var riktigt mäktigt. då spelade dom knappt några från new wave heller, var precis innan den släpptes tror jag. Men som sagt "disco" och "35%" hade ju inte varit fel heller...

2010-09-11 @ 17:30:09
Postat av: David

jag har fått för mig att de bojkottar "anarcho punx" nu för tiden. "disco" och "35%" har dom spelat vet jag, men det är sällsynt..



när jag tänker efter spelade dom nog anarcho punx på kafé 44, 2005. Men det är ett tag sen, så jag minns inte hela låtlistan direkt :)



något som hade varit övermäktigt att se hade ju varit "what we worked for" eller "ya'll don't wanna step to dis"

2010-09-11 @ 20:58:56
URL: http://goddontmakenotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0