White crosses

Det var sagt att Against Me!'s nya skiva White Crosses skulle släppas tidigt i år. Jag har väntat i en evighet och otåligt betraktat diverse liveklipp på youtube med låtar från kommande albumet. Skivan har varit färdig ett bra tag, men med dagens storbolagsbyråkrati så får man räkna med att det tar en smärre evighet. Sångaren Tom Gabel skrev på sin blogg att skivan förhoppningsvis kommer ut i juni. Jag kan inte vänta så länge! Gaddämmit!

Han passade dock på att visa upp det officiella skivomslaget.



Nu återstår det att se om det verkligen är officiellt den här gången. Tom Gabel lyckades nämligen lura många när han förra gången visade upp omslaget till albumet. Även om det var ett uppenbart skämt, så var det faktiskt många som gick på att skivan skulle se ut såhär:



För den som inte förstår kopplingen så kan jag ju säga att det omslaget hade kunnat leda till rättsliga komplikationer då det starkt påmminer om ett annat skivomslag. För den som fortfarande inte förstår så är omslaget ett plagiat av Metallica's skiva Master of Puppets. http://www.gybo5.com/sites/default/files/tuneimages/Metallica-Master_Of_Puppets-Frontal.jpg

Kommentarer
Postat av: Nyman

Va i helvete är det för omslag?!



så kan man ju inte göra(OBSEREVERA att jag har inte läst texten men såg bilden o reagerade, du kanske förklarar i texten, ska läsa vid tillfälle:))

2010-03-15 @ 13:44:43
Postat av: David

Haha, Nyman.. Du BÖR nog läsa texten :)

2010-03-15 @ 20:51:26
URL: http://goddontmakenotrash.blogg.se/
Postat av: Nyman

hehe, jag tar tillbaka mina klagomål utan någon som helst protest!



Jag gillar bloggen mannen..

2010-03-19 @ 12:18:24
Postat av: David

Tackar! Det är kul att höra.

2010-03-28 @ 15:54:49
URL: http://goddontmakenotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0