What does your dream home look like?

Vad glad man kan bli när man köper en skiva på ren chansning. Jag seglade runt på myspace och upptäckte bandet Dear Landlord. Lyssnade på en halv låt och tyckte det lät bra. Dessutom var gruppen signad på en av mina favoritlabels No Idea Records. Det räckte för att övertyga mig att införskaffa skivan. Någon vecka senare trillade Dream Homes ner i brevlådan och jag är minst sagt nöjd med mitt beslut.



Det är snabb, fartfylld punkrock som trampar Dillinger Four i fotknölarna. Bittra och cyniska texter maskerade med glada tongångar. Det är en ganska galen krock. Jag kan inte låta bli att bli glad och uppåt av musiken trots att texterna säger "sometimes I'm wishing that this world would die". Hur konstigt som helst. Men det är en viss humor i det hela som smittar av sig på mig. "She likes to watch the sun come up, but looks like she don't care if it ever does". Det står klart för mig att "Dream Homes" är årets positiva överraskning.



http://www.myspace.com/letslynchthedearlandlord

Kommentarer
Postat av: Emma

låter som något jag måste höra!

2009-10-03 @ 11:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0