God don't make no trash

Jaha? Så har man startat en blogg. Otippat att en utpräglad bloggmotståndare som jag skulle falla för trycket, men jag skyller på för mycket fritid (läs: för få hobbys). Jag ska dock göra mitt bästa för att inte skriva om vad jag åt till frukost, vilken tampong som erbjuder mest komfort eller vilken outfit jag ska ha på mig när jag går ut och minglar på fredagskvällen.

Innehållet kommer nog bli en blandad kompott, men jag anar ändå en tydlig inriktning på musik, konsertips och dylikt.

Premiärinlägget får innehålla ett band som jag håller varmt om hjärtat; The Gaslight Anthem. När jag upptäckte bandet för några år sedan kunde jag aldrig tro att dom skulle bli så stora som dom faktiskt blivit idag. Dom förtjänar all framgång. Dom väcker liv i en stagnerad punkscen med en ärlig arbetarrock som hämtat mycket inspiration från Bruce Springsteen, Bob Dylan, The Clash med flera. Det vore skamligt att avfärda New Jersey-grabbarna som ett punkband i mängden. Egentligen är det bara attityden som är punk, musiken i sig är mer rock n roll med djupa rötter i både soul, folk och blues.



Med deras senaste skiva The '59 Sound har det verkligen tagit fart för The Gaslight Anthem. Skivan har motagit ljublande recensioner och bandet har hunnit med att framträda på Late Night-showerna i USA och turnerat med band som Alkaline Trio, Rise Against och Thrice.

Jag bjuder på ett youtube-klipp. "Great Expectations" är den tredje videon i ordningen från senaste plattan.
Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=d2Leo9HSaGQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0