Calexico

Sitter hemma och lyssnar på Calexico. Bakfull, trött och sliten. Inget kunde vara mer passande just nu. För er som inte hört Calexico, gör er själva en tjänst och kolla upp dom snarast. För er som ska på Way Out West i sommar; missa för guds skull inte deras uppträdande! För oavsett hur bra Calexico är på skiva så finns det inget som slår att se detta band live, något som jag hunnit med att göra två gånger. Sångaren Joey Burns bär upp låtarna med sin lena stämma, ackompanjerad av ett gäng fantastiska musiker som tycks bemästra alla instrument dom får tag i.

Hur ska jag beskriva musiken då? Låter det invecklat om jag säger att det är nån slags indierockbaserad alt-country med mexikanska influenser? Lyssna själva.



I låten jag bjuder på hörs dock inte Joey Burns. Sången sköts i stället av Iron & Wine (Sam Beam) med sin minst lika lika lena och vaggvisetrygga röst.

LYSSNA: He Lays In The Reins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0