Juni månad

Snart är sommaren här och juni ser ut att kunna bli en fantastisk månad av flera anledningar. Var ska jag börja? Först och främst är det en massa intressanta skivsläpp.

Mitt all-time favoritband Against Me! släpper sin skiva White Crosses i samband med min födelsedag nånstans kring 7/8 juni. Visserligen är plattan läckt på nätet sedan länge men jag har lyckats hålla mig i styr ganska bra och inte tjuvlyssna så mycket. Bara lite...

I samma veva, 8 juni, släpper Off With Their Heads sin nya skiva In Desolation på punkgiganten Epitaph Records. En vecka senare kommer American Slang, The Gaslight Anthem's uppföljare till megasuccén The '59 Sound från 2008. Förväntningarna är högt ställda.

Dessutom ser jag fram emot en fantastiskt trevlig vistelse i Göteborg där jag får umgås med fina människor och njuta av livet. Som bonus så får jag gå på West Coast Riot och se på Hot Water Music, Dropkick Murphys, The Specials med flera.

Som om det inte vore nog så sänder Comedy Central premiäravsnittet av den sjätte säsongen av Futurama. Den 24 juni är det dags för det första avsnittet sedan 2003. Huzzahs are in order!


- The Galsight Anthem släpper sin nya skiva American Slang, 15 Juni, på
SideOneDummy Records.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0