West Coast Riot 2010


Året har knappt börjat men redan nu börjar det bli dags att planera eventuella festivalbesök i sommar. För mig är West Coast Riot i Frihamnen i Göteborg givet. De första artisterna är släppta. Nämnvärda är Rise Against, Bad Religion och Dropkick Murphys.

Självklart har man redan börjat spekulera i vilka fler band som skulle kunna dyka upp. Jag har mina förhoppningar om Alkaline Trio som det länge ryktades om inför förra årets festival. Med en ny skiva i bagaget känns det inte helt far-fetched att de skulle kunna göra en visit.

En annan önskning jag har är Gainesville-punkarna i Against Me!. Jag har förvisso redan sett bandet tre gånger tidigare men deras spelningar slår det mesta med hästlängder. Against Me! släpper också ny skiva tidigt i år.

Vid sidan av mina drömmar och hörhoppningar har jag även gjort lite privat detektivarbete. Jag klickade runt på myspace och såg att Hot Water Music hade lagt till West Coast Riot i sin turnéplan. Om detta stämmer så är det nästan för bra för att vara sant. Så vitt jag vet har de aldrig besökt Sverige tidigare och det finns nog många som ser fram emot ett besök från dom.


Hot Water Music till West Coast Riot?

Nu ser jag fram emot fler spännande artistsläpp i framtiden. Ses i Göteborg 17 Juni!

http://www.westcoastriot.se/

Kommentarer
Postat av: Linus

Ser fram emot att ha dig i stan!

2010-02-15 @ 21:53:00
URL: http://omlinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0